Фетр. Пальчикові іграшки


Зміст роботи:

І.     Організаційно-підготовчий етап
1.     Формулювання технічного завдання:
2.     План виконання проекту;
3.     Історичні відомості;
4.     Створення банку ідей та виробів-аналогів;
5.     Аналіз виробів-аналогів.

ІІ.     Конструкторський етап
1.     Розробка початкових ідейескізу малюнка майбутньої  іграшки;
2.     Детальне відпрацювання кращих ідей:
3.     Добір матеріалів, інструментів та обладнання  для  виготовлення виробу;
4.     Вибір технології. Розробка технологічної послідовності виготовлення виробу.
5.     Економічне та екологічне обґрунтування
1) Розрахунок витрат на матеріали
2) Розрахунок витрат електроенергії
3) Розрахунок оплати праці ( ОП)
4) Розрахунок податку на заробітну плату  ( ОДДС )
5)Визначення загальної собівартості виробу ( СВ )
6) Визначення величини прибутку ( П ).
7) Визначення договірної ціни реалізації виробу.
6.     Мінімаркетингове дослідження
7.     Організація робочого місця і праці:

ІІІ. Технологічний етап:
1.     Виконання  технологічної  послідовності  виготовлення  виробу:
     
ІV. Заключний етап:
1.     Корегування  виконаного виробу.  Самооцінка проекту:
2.     Порівняння і випробування  проектованого  виробу.
3.     Список використаних джерел інформації.
4.     Оформлення  та захист  проекту


І.     Організаційно-підготовчий етап
1.     Формулювання технічного завдання

Як зробити пальчиковий театр 
Пальчиковий театр - це невеликі фігурки, які одягаються на пальці рук дорослих і дітей і використовуються для інсценування казок, історій. При грі важливо працювати  різними пальцями, парами пальців, одній і двома руками, декількома пальцями одночасно. Усе це допомагає з розвитком координації рухів, мозку. Персонажів для пальчикових ігор можна зробити з різних матеріалів. Не важливо навіть, наскільки ви умієте шити, в'язати, чи займаєтеся іншими видами рукоділля. Адже іграшки можуть бути зроблені навіть з паперу, або не потрібних речей.
Для цього на щільний картон наклеюється картинка або наклейка, що зображує персонаж і вирізується по контуру. Після цього із зворотного боку фігурки кріпитися гумка, або картонне колечко, за допомогою якого вона одягатиметься на палець. Зверху  вирізку можна покрити скотчем, тоді вона довше послуже. Ну а якщо ви умієте шити або в'язати, то для вас зробити іграшки буде простіше простого.
Для того, щоб зшити персонажів, зберіть не потрібні  клаптики, гудзики, шнурки, тасьомки. З усього цього вийдуть чудові іграшки. Щоб виконати маленькі деталі, їх краще проклеїти флізеліном.  Мордочки тварин і обличчя людей вишити, або розмалювати фарбами по тканині.
 Фігурки можна також зв'язати. Все що вам потрібне - це різнокольорові щільні нитки, гачок і трохи терпіння. Для цього не вимагається бути асом в подібній рукодільній творчості, адже в обв'язуванні колечка з повітряних петель використайте лише один метод - в'язання стовпчиками без накиду. Таким шляхом виготовляється тулуб  фігурки, а інші деталі - руки, лапи, хвости, одяг і інші деталі вже вплутуються в готове тіло. Мордочки і обличча вишиваються. 
Подібні речі можна зробити і за допомогою пап'є-маше. Для цього вам згодяться старі газети, серветки, будь-який інший непотрібний папір, клей ПВА, або клейстер з крохмалю і елементи для прикраси. Отже, робимо масу для пап'є-маше. Для цього папір рвемо руками на дрібні шматочки і заливаємо водою для її розмокання. Після зайву воду зливаємо, а масу з паперу перемішуємо і мнемо руками або міксером. Змішуємо масу з клеєм ПВА або клейстером(варитися з крохмалю з водою в пропорції 1 ч.л. порошку на 1 ст. води). Повинне вийти липке тісто. Масу трохи віджимаємо. Тепер її можна використати для виготовлення іграшок. Ліпити з паперової маси можна так само як з глини. Сохнути залишайте при кімнатній температурі. Готові вироби розфарбуйте і прикрасьте намистинками, пір'їнками, можна зшити одяг.
Також фігурки можна ліпити з глини, спеціальної пластики, яка продається в магазині товарів для творчості, солоного тіста. Тісто для ліплення можна приготувати з борошна, води і солі. Борошно і дрібну сіль беріть в пропорції 1:1, а води додайте стільки, щоб маса не сильно липнула до рук, але і не кришилася. Готові фігурки можна залишити сохнути як при кімнатній температурі, так і в духовці, проте в останньому випадку іграшки можуть порепатися. 
Важливою умовою є те, що іграшки для пальчикового театру ви зробите самі, тобто вони будуть наповнені вашою турботою і любов'ю. Отже, виберемо казку, по якій ми збираємось робити інсценування. 
За допомогою такої сюжетно-ролевої гри як пальчиковий театр можна не лише розіграти улюблену казку, але і інсценувати різні історії, які допоможуть малюкові здолати психологічні бар'єри, привчити до якої-небудь корисної справи. Пальчиковий театр сприятиме розвитку дрібної моторики рук малюків, розвине фантазію, мислення і мову, розкриє творчі здібності. За допомогою такого цікавого проведення часу ви ненудно проведете вечір, можливо, порадуєте ваших гостей домашнім міні-спектаклем. Занурюючись в казковий світ, маленький чоловічок зможе зняти психологічні блоки, усунути страхи, виразити свій творчий потенціал. Головне - це правильно підібрати сценарій вашої казки. А ще пальчиковий театр допоможе скоротати час в поході в поліклініку, на прогулянці.

2.     Планування діяльності
п/п
Етапи дiяльностi
Змiст діяльностi
1
Пiдготовка. 
Визначення теми i мети проекту
Обговорення, пошук iнформацiї
2
Планування: 
а) визначення джерел, засобiв збору, методів аналiзу iнформацii, засобiв представлення результатiв;
б) установлення критерiїв оцiнки результату i процесу;
Формулюваннязавдання i виробленняплану дiй
З
Збiр інформації
 (спостереження, робота з лiтературою, анкетування, експеримент)
Збiр iнформацiї
4

Аналiз iнформацiї. Формулювання висновкiв
Аналiз iнформацiї
5
Подання i оцiнка результатів
 (усний, звiт та оцiнка результатiв i процесу дослідження за заздалегідь установленими критеріями)

Оцiнювання зусиль, використанi можливості, творчий пiдхiд


























3.    Історичні довідка
Пальчикові іграшки наших предків
Важливість розвитку дрібної моторики батьки зрозуміли ще в давнину. Зрозуміло, термін «дрібна моторика» вони не використовували, і взагалі, займалися не теорією, а ділом - робили дітям іграшки з доступних в скромному побуті матеріалів. Оскільки більше часу з дітьми проводили матері, які займалися ткацтвом, шиттям і прядінням, вони і ляльок робили з клаптиків тканини, з ниток, причому практично не використовуючи голку. Клаптики скручувалися особливим чином, а в потрібних місцях для міцності обмотувалися нитками.
 Помітивши, що тримісячний малюк почав цікавитися своїми руками, для нього робили просту іграшку «зайчик на пальчик» - згортали квадратний клаптик джгутом по діагоналі, згинали джгут навпіл, а потім обмотували ниткою, формуючи кільце, в яке просовувати пальчик дитини, і позначаючи голову зайця , а кінці клаптика залишалися стирчати завзятими вушками.
 Такий зайчик відразу привертав увагу дитини, а надітий на мізинець не дозволяв стискати кулачок неправильно. Стародавні люди давно помітили, а невропатологи і зараз звертають увагу на те, як дитина стискає кулачок, якщо великий палець виявляється всередині кулака, то м'язовий тонус у дитини слабкий. Якщо пустити справу на самоплив, дитина не зможе освоїти ремесла, а значить буде все життя нахлібником. А зайчик допомагав зміцнювати ручки.
 Оволодівши цим захопленням дітям робили ляльок-хоровідниць або бійців з мішечками. Ці ляльки в яскравих хустинках і широких спідницях кріпилися до круглих паличок на зразок ескімо, а щоб лялька почала танцювати, паличку треба було обертати в пучку. Подружкам в кожну руку по ляльці - і ось паморочиться барвистий хоровод. Освоївши такі рухи, дівчатка легше навчалися роботі з прядкою і веретеном. За прядку дівчаток садили з трьох років, а хлопчики з трьох років навчалися плести лапті, тут і стають в нагоді вміння вправно грати з парними ляльками-борцями.
Пластилін винайшли не так давно, зате його з успіхом замінювали тістом і глиною, а замішували тісто практично щодня, і далекоглядна мама обов'язково давала маленькій дитині шматочок, щоб вона пом'яла тісто в пальчиках, навчаючись надавати йому форму шляхом тонкої роботи пальцями. Більш груба по фактурі глина корилась дітям постарше, з неї робили посуд та іграшки.
 Таким чином, пальчиковими іграми діти обділені не були ніколи, а деякі з цих ігор варто взяти на озброєння і сьогодні.


4.     Створення банку ідей  шитих пальчикових іграшок


                                  1.  Полювання на кота


2.  казка "Колобок"                             3.    казка  "Курочка Ряба"  

            


4.   казка "Троє поросят"              5.  казка "Півник та двоє мишенят"


                  
 6.    казка "Ріпка"                          7.   казка "Зайчикова хатка"              

                                    Банк ідей декорацій та будиночків:


 1.     Аналіз виробів-аналогів.
Визначити на скільки відповідає кожен із зразків тим вимогам ( критеріям), які поставлені до конструкції виробу, яка розробляється. Дані заносяться в таблицю
(+) – задовольняє вимоги
(-) – не задовольняє вимоги                                                         

Аналіз банку ідей пальчикових іграшок:                                                                                                                  Таблиця
Конструкція  повинна бути:
№ 1
№2
№3
№4
№5
№6
№7
1.
Міцною
  +
  +
  +
  +
  +
  +
  +
2.
Естетичною
  +
  +
  +
  +
  +
  +
  +
3.
Простою у виготовленні
  -
-
  -
  +
  +
  -
  -
4.
Оригінальною
  +
  +
  +
  +
  +
  +
  +
5.
Довговічною
  +
  +
  +
  +
  +
  +
  +
6.
Безпечною у використанні
  +
  +
  +
  +
  +
  +
  +
7.
Функціональною
  +
  +
  +
  -
  +
  +
  +
8.
Мати малу собівартість
  -
  -
  -
  +
  +
  -
  -
9.
Мати доступні конструкційні матеріали
  -
  -
  -
  +
  +
  -
  -
10.
Екологічно чистою 
  +
  +
  +
  +
  +
  +
  +















Аналіз банку ідей декорацій:
Конструкція  повинна бути:
№ 1
№2
№3
1.
Міцною
  +
   +
  -
2.
Естетичною
  +
   +
  -
3.
Простою у виготовленні
  -
  +
  -
4.
Оригінальною
  +
  +
  -
5.
Довговічною
  +
  +
  +
6.
Безпечною у використанні
  +
  +
  +
7.
функціональною
  +
  +
  -
8.
Мати малу собівартість
  -
  +
  +
9.
Мати доступні матеріали
  -
  +
  -
10.
Бути  екологічно чистою
  +
  +
  -

















ІІ.     Конструкторський етап
1.     Розробка початкових ідейескізу малюнка майбутньої  іграшки
Для початку на аркуші паперу малюємо майбутніх ляльок  до нашої казки - робимо викрійки.  За ними і будемо далі шити іграшки.
малюнок казки:

1.     Детальне відпрацювання кращої ідеї:


Викрійки деталей:



1.     Добір матеріалів, інструментів та обладнання для виготовлення;
Нам знадобиться:
- невеликі шматочки різнокольорових матеріалів - драпу, фетру, флісу, бавовни і т.д.;
- матеріал для набивки (можна косметичні диски)
- бісер;
- гачок;
- швейні приналежності;
- швейна машинка.

2.     Вибір технології. Розробка технологічної послідовності виготовлення виробу.
Корисні поради
Вибирайте для створення пальчикового театру яскраві матеріали з різною фактурою. Різні тактильні та візуальні відчуття, що виникають в процесі гри, будуть відмінним стимулятором розвитку мовного центру малюка.


 

   1. Петельный шов         2. Тамбурный   шов         3. Гладьові   стібки
Для виготовлення пальчикової іграшки я використовувала петельний шов

1.     Економічне та екологічне обґрунтування
1)                    Розрахунок витрат на матеріали:
Назва матеріалу
 Одиниця вимірювання
Ціна
Витрати матеріалів
Вартість витрат
Клаптики різних тканин

-

Були в наявності
Серветки для прибирання
1 уп.
4,15

2,00
Серветки для прибирання віскозні
1 уп.
3,99

2,00
Серветка для підлоги
1шт.
5,00

5,00
Нитки котушкові  та  для в’язання



Були в наявності
Бісер для оздоблення



Був в наявності
Всього:

13,14

9,00
Вартість витрат усіх матеріалів позначимо     ( Ц1 )    Ц1 = 9,00 грн.
2)                    Розрахунок витрат електроенергії:
Електрообладнання
Потужність
Час роботи
Вартість
1 кВт год.
Вартість витраченої електроенергії
Електрична праска
200квт/год
 20хв.
0,24грн.
0,30грн.
Всього:



0,30грн.
Вартість витраченої електроенергії позначимо  ( Ц2 ) = p × t × с
p – потужність електрообладнання
t – час роботи на електрообладнанні
с – вартість 1кВт год.  Ц2  = 200 ×20 ×0,24= 1,00грн.
3)   Розрахунок оплати праці ( ОП):
ОП = t1 × t2
t1 – час затрачений на виготовлення виробу
t2 – оплата працівника за 1 годину            ОП = 9 × 1 = 9,00грн.
4)                    Розрахунок податку на заробітну плату  ( ОДДС ):
Податок на зарплату становить 20% від зароблених коштів
ОДДС = ( ОП × 20% ) : 100              ОДДС = 9 × 20%  : 100 = 1,8грн.
5)                    Визначення загальної собівартості виробу ( СВ):
СВ = ( Ц1 ) + ( Ц2 ) + ОПОДДС )
СВ = 9,00 + 1,00  + 9,00 + 1,80 = 20,80 грн.
6)                    Визначення величини прибутку ( П ):
Величина прибутку внаслідок реалізації виробу складає 10-20% від собівартості.
П  = ( СВ × 10% ) : 100%            П  = 20,80 × 10%  : 100% = 2,08грн.
7)                    Визначення договірної ціни реалізації виробу:
Визначення договірної ціни реалізації виробу.
ЦД = СВ + П                  ЦД = 20,80 + 2,08= 22,88 грн. (23,00грн.)

2.     Мінімаркетингове дослідження
В мережі інтернет я знайшла такі дані про шиті пальчикові набори іграшок:




10 зверят- білий ведмедик, мишка, корівка, каченя, бегемотик, ведмежа-панда, слоник, собачка, жабка, зайчик.  Ціна комплекту - 35 грн.


12 звірят - мавпочка , півник , конячка ,
 мишка, собака, свинка , тигр , корова,  
змія ,зайчик, олень, овечка .
Ціна комплекту -   45 грн

Набір пальчикового театру
«Червона  шапочка»
Голови у іграшок дере’яні. В комплекті
Червона шапочка, бабуся, вовк, мисливець.  Ціна комплекту  - 35 грн.


1.     Організація робочого місця і праці:
          Правила безпечної праці під час розкроювання тканини:
1.     Зберігати ножиці у визначеному місці.
2.     Не тримати ножиці гострими кінцями догори.
3.     Класти ножиці зімкнутими лезами від себе.
4.     Передавати ножиці кільцями вперед, тримаючи за зімкнуті леза.
5.     Пальці лівої руки, що підтримують тканину, повинні знаходитися на
без­печній відстані від ножиць.
6.     Голки і шпильки необхідно зберігати у спеціальній коробці або
поду­шечці.     
7.     Викрійку приколювати до тканини шпильками в одному напрямку
— гострими кінцями від себе.

Правила безпеки праці при роботі з голкою:
1.     Не кидайте голку. Перевірте їх кількість перед початком та в кінці роботи.
2.     Не вколюйте голку в оброблювальний матеріал або в свій одяг. Ні в якому разі не беріть голку в рот.
3.     Під час роботи вколюйте голку в спеціальну гольницю.
4.     Запасні голки зберігайте в гольниці в сухому місці.

                           Правила безпеки праці при роботі з ножицями:
5.     Користуйтесь ножицями з заокругленими кінцями.
6.     Кладіть на стіл ножиці так, щоб вони не виступали за край кришки столу.
7.     Не працюйте тупими ножицями і ножицями з послабленим шарнірним кріпленням.
8.     Не тримайте ножиці кінцями вгору. Не залишайте в розкритому вигляді.
9.     Передавайте ножиці товаришеві лише в закритому вигляді, тримаючи їх за робочу частину (кільцями вперед).

ІІІ. Технологічний етап:
1.     Виконання технологічної послідовності виготовлення виробу:
Ø Спочатку робимо викрійку з паперу, вона проста і однакова для всіх тварин. Робиться вона по формі пальця:
Ø Всі викрійки ретельно вирізаємо, і обводимо на шматочку тканини.
Ø Тулуб кожної ляльки складається з двох однакових частин. Отже на кожну іграшку вирізаємо по 2 таких деталі з тканини і з'єднуємо їх разом шпильками.
Ø Тепер вирізуємо деталі, які і дадуть нам вигляд звіряток. Для півника це гребінець і дзьоб, для мишенят – ніс.
Ø Викрійки вух, очей, носиків та інших деталей обводимо на шматочках тканини інших кольорів, чи вишиваємо ці частини нитками муліне.
Ø Вирізаємо всі деталі з тканини.
Ø Пришиваємо їх на потрібні місця. Вушка і гребінець можна вкласти між двома деталями основи і прошити всі разом.
Ø Якщо тканина дуже тонка, то вирізану частину треба проклеїти флізеліном.
Ø Тепер вручну зшиваємо повністю готові передню і задню деталі петельним швом.
Ø На передній частині тулуба наших героїв вишиваємо мордочки, вушка, носики, оченята.
Ø Оченята і ніздрі можна зробити з дрібного бісеру.
Ø Наприклад, у моїх мишенят вийшли такі мордочки:  носик – це стягнута на нитку тканина і напхана трохи ватою, оченята – із бусинок, вусики – вишиті.
ІV. Заключний етап:
1.     Корегування виконаного виробуСамооцінка проекту:
Я вважаю що добре справилася з завданням і з моїми пальчиковими іграшками можна буде поставити не одну казку. Я задоволена результатом.

Порівняння і випробування проектованого виробу.


2.     Оформлення  та захист  проекту





           

Немає коментарів:

Дописати коментар